02 Februari 2011

TABUNG ANAK-ANAK YATIM PALESTIN





“Mereka bertanya kepadamu (Muhammad)tentang apa yang harus mereka infakkan katakanlah “Harta apa sahaja yang kalian infakkan hendaknya diperuntukan bagi kedua orang tua, kerabat, ANAK YATIM, orang miskin, orang dalam perjalanan. Dan kebaikan apa sahaja yang kalian kerjakan, maka sesungguhnya Allah Maha Mengetahui (Al-Baqarah 2:215)

Sejak Palestin dijajah oleh Yahudi, beribu-ribu kanak-kanak warga Palestin menjadi yatim lantran bapa terkorban di medan juang atau meninggal dunia semasa dalam tahanan rejim Yahudi yang sangat kejam.Sekatan yang berterusan oleh Rejim Zionis yang zalim menyebabkan ekonomi Palestin dalam keadaan yang sangat buruk. Pihak Berkuasa Palestin tidak berupaya untuk membiayai ANAK YATIM yang dari hari kesehari jumlahnya semakin meningkat.

AQSA SYARIF dan Takaful for Child Welfare (TAKAFUL) telah mengenal pasti lebih 2700
ANAK YATIM dan keluarga miskin di Palestin dan perkhemahan sekitarnya.Tanpa bantuan daripada individu atau organisasi daripada negara-negara lain, ANAK ANAK YATIM Palestin tidak akan dapat membesar seperti kanak-kanak lain. Masa depan mereka menjadi gelap dan tidak terjamin.Bantuan yang dihulurkan akan digunakan untuk menampung keperluan, ANAK-ANAK YATIM seperti keperluan asas, kesihatan dan pendidikan.

Tabung ANAK-ANAK YATIM Palestin ditubuhkan oleh AQSA SYARIF dengan kerjasama Takaful for Child Welfare (TAKAFUL), Lubnan.

Penaja boleh terdiri daripada orang perseorangan, kumpulan individu atau organisasi. Penaja akan diberikan maklumat tentang ANAK YATIM yang ditaja seperti nama, umur, jantina dan perkembangan anak-anak tersebut. Penaja juga akan mendapat gambar ANAK YATIM.

Jumlah sumbangan yang diperlukan untuk seorang ANAK YATIM ialah RM2040 setahun. Sumbangan ini boleh dibayar sekali gus atau secara beransur-ansur. Ansuran untuk setiap bulan ialah sebanyak RM 170.00.

Sila hubungi kami untuk mendapatkan keterangan lanjut di talian
TEL: 03-87334636 /
FAX: 03-87349636
Email: admin@aqsasyarif.org.my
Laman web: http://www.aqsasyarif.org.my/files/Brochure%20AYP.pdf

AQSA SYARIF BERHAD
No 18 Jalan Damai Mewah 2
Taman Damai Mewah
43800 Kajang Selangor
Tel: 013-7444760 (Pn. Sharifah)
03-87334636 (Pejabat)
Fax: 03-87349636

atau menyumbang terus kepada

AKAUN UNTUK SUMBANGAN:
Maybank Islamic No. : 551575-004299
Cek atas nama : AQSA SYARIF BERHAD

Tiada ulasan:

Catat Ulasan